Customer Engagement

Wat is Customer Engagement?

Customer Engagement is het betrekken en informeren van klanten bij het serviceproces en kan vele vormen aannemen. Van het kunnen raadplegen van een online kennisbank, tot het real-time weergeven van een monteur die onderweg is.

Wederzijds voordeel voor klant en serviceverlener:

  • Stel klanten in staat om zichzelf te helpen
  • Een soepel serviceproces doordat alle benodigde informatie beschikbaar is
  • Verbeter klantbinding en klantwaarde

 

Waarom Customer Engagement?

Het betrekken van klanten in het serviceproces kan wederzijds voordeel opleveren. Wanneer een klant zelf zijn gewenste informatie op kan zoeken, heeft dit vaak de voorkeur boven contact opnemen met het bedrijf, dat vervolgens geen tijd en moeite hoeft te steken in het beantwoorden van mail of telefoon. Ook wordt de klantbeleving bevorderd wanneer Customer Engagement juist wordt ingezet; men voelt zich gehoord en gewaardeerd, waardoor loyaliteit gecreëerd wordt. Communicatie van hoge kwaliteit voegt enorme waarde toe aan een serviceproduct of -proces.

 

Customer Engagement software

Een van de sterke punten van Salesforce is het feit dat er een uniek, compleet klantbeeld wordt gecreëerd. Wanneer het serviceproces wordt georkestreerd vanuit Salesforce, kan het 360-graden klantbeeld ingezet worden om de klant te voorzien van de juiste informatie, op een persoonlijke manier. In Experience Cloud kunnen portalen en kennisbanken beschikbaar gesteld worden, waarop klanten en partners gepersonaliseerde content zullen aantreffen. Tools als Appointment Assistant stellen de serviceprovider in staat om de klant volledig up-to-date te houden, zodat men exact weet wanneer de monteur voor de deur zal staan.

 

Customer Engagement met Salesforce

BlueHike combineert expertise op gebied van Customer Engagement met technische kennis van Salesforce. Zo zetten wij met Salesforce Experience Cloud een ultieme service ervaring neer, nu en in de toekomst.